۱۳۸۸ تیر ۴, پنجشنبه

شب ارزوها

شايد اسم اين شب رو زياد شنيده باشيم ولي تو کتاب "المراقبات" مطلبي رو در فضيلت اين شب بزرگ ديدم و ازتون مي خوام که با دقت بخونيد ...از پيامبر اکرم (ص) روايت شده است که فرمودند:

از اولين شب جمعه در ماه رجب غافل نشويد ... زيرا شبي است که فرشتگان آن را " ليلة الرغائب " مي نامند ... اين نامگذاري از آن جهت است که هنگامي که يک سوم از شب گذشت هيچ فزشته اي در آسمانها و زمين نمي ماند مگر اينکه در کعبه و اطراف آن جمع مي شوند ... آنگاه خداوند بطور غير منتظره اي بر آنان وارد شده و مي فرمايد:اي فرشتگانم! هر چه مي خواهيد از من در خواست کنيد ...فرشتگان عرض مي کنند:حاجت ما اين است که از روزه داران رجب درگذري ...خداوند مي فرمايد:اين کار را انجام دادم ...بهتر است کسي که اين حديث را مي شنود ، در اين شب ، زياد بر فرشتگان صلوات فرستاده تا تکليفي را که آيه تحيت - سوره نسا...آيه 87- به عهده ي ما گذاشته به اندازه توانايي انجام داده باشد ...

سپس رسول خدا فرمودند:

کسي که روز پنجشنبه اول رجب را روزه گرفته و سپس نماز مخصوص اين شب (در ادامه مطلب بخوانيد ) را بجا آورد ...
قسم به کسي که جانم در دست اوست ، هيچ بنده يا کنيزي - از بندگان و کنيزان خدا - اين نماز را بجا نمي آورد ، مگر اينکه خداوند گناهان او را مي بخشد ...
گرچه گناهان او مثل کف دريا و به عدد شن و به وزن کوهها و به عدد برگهاي درختان باشد ...
و روز قيامت هفتصد نفر از خويشان خود را که همگي سزاوار آتش باشند شفاعت مي کند ...
و در شب اول قبر خداوند ثواب آن را به بهترين صورت ، با روي گشاده و خندان و زبان فصيح براي او مي فرستد که مي گويد:
اي محبوب من! مژده بده ... از هر سختي نجات پيدا کردي...
مي پرسد : تو کيستي؟! ... رويي بهتر از روي تو نديده و بويي به خوشبويي تو به مشامم نرسيده...
جواب مي دهد : اي محبوب من! من ثواب آن نمازي هستم که
در فلان شب ، فلان منطقه ، فلان ماه و فلان سال بجا آوردي ...
امشب آمده ام تا حقت را ادا کرده ، مونس تنهايي تو بوده و وحشتت را از بين ببرم ..
. و در عرصه ي قيامت بر سرت سايه افکنم ...

و تو هرگز خيري را از جانب مولايت از دست نخواهي داد ...

من ارزو می کنم یادم نره اومدنم به این دنیا واسه چیه؟و رفتنم خیلی زودتر از اون
چیزیه که بشه پلک زد!
تو چه ارزویی داری ؟؟؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر